משחת שיניים מלבינה היא פופולרית בקרב הצרכנים, והיא נועדה להסרת כתמים ושינוי צבע השיניים לבהיר יותר. השימוש בה מומלץ למי שמעוניינים בחיוך לבן וזוהר יותר, מבלי לגשת לטיפולי הלבנת שיניים מקצועיים.

משחת שיניים מלבינה מכילה בדרך כלל מרכיבים שוחקים כגון סודה לשתייה או סיליקה (צורן) המספקים פעולת קרצוף של משטח השיניים, ולכן מסייעים בהסרת כתמים שונים כמו כתמי קפה, תה וכתמים הנוצרים כתוצאה ממזונות שונים. מזון אחרים. משחות שיניים אלו מכילות לרוב גם חומרים נוספים כמו מי חמצן או שיכולים לחדור את שכבת האמייל, ולפרק כתמים עמוקים יותר.



שימוש במשחת שיניים מלבינה היא דרך פשוטה ונוחה להנות מהלבנת שיניים בחיי היומיום שלכם. ניתן לבחור במשחת שיניים מלבינה המשמשת גם כמשחת שיניים רגילה, או במשחה מלבינה בנוסף לשימוש יומיומי במשחת השיניים הרגילה שלכם. חשוב לציין כי בעוד שמשחת שיניים מלבינה יכולה לשפר את מראה השיניים, ייתכן שהיא לא תהיה יעילה כמו טיפולי הלבנה מקצועיים המצליחים להילחם בכתמים קשים במיוחד, ובמצבים חמורים בהם נדרשת הלבנה מאסיבית.



בעת בחירת משחת שיניים מלבינה, חשוב לחפש משחה מלבינה שאושרה על ידי איגוד רופאי השיניים, וכזו שזכתה לביקורות חיוביות. חשוב גם לקחת בחשבון צרכים אישיים, כמו למשל נטייה לשיניים רגישות. כמה ממשחות השיניים המלבינות מציעות נוסחה מיוחדת לטיפול בשיניים וחניכיים רגישות, בעוד שמשחות אחרות עשויות לספק יתרונות נוספים כמו מניעת עששת או חיזוק שכבת האמייל (השכבה העליונה של השן). 

 

בחירת משחת שיניים מלבינה מושלמת: מה כדאי לקחת בחשבון?

 

כאשר שמדובר בבחירת משחה מלבינה הטובה ביותר שניתן לבחור, הרי שיש מספר גורמים לקחת בחשבון. חשוב להגדיר את הצורך: האם דרושה לכם הלבנה עדינה, או הלבנה מאסיבית לכתמים עמוקים?. חשוב גם לקחת בחשבון פרמטרים קיימים כמו למשל חניכיים רגישות. כאשר הצורך ברור וגם אלמנטים שונים שיש לקחת בחשבון – ניתן לבחור בקלות רבה יותר משחת שיניים מלבינה אידיאלית עבורכם. חשוב גם לדעת שיש משחות שיניים מלבינות שעלולות לשחוק את שכבת האמייל, ולגרום עקב כך לאי נוחות. 

 

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המרכיבים. חפשו משחות שיניים המכילות חומרי הלבנה יעילים כגון מי חמצן או קרבמיד מי חמצן. מרכיבים אלו ידועים ביכולת שלהם להסיר כתמים עקשניים ולתקן שינויי צבע. בידקו גם האם המשחה מכילה פלואוריד, המסייע בחיזוק שכבת האמייל ובמניעת עששת. 

 

בנוסף, כדאי גם לשקול את המוניטין של המותג ואת ביקורות הלקוחות. חפשו מותגי משחות שיניים מלבינות מוכרים ואמינים, ואל תוותרו על קריאת ביקורות של צרכנים, כדי לקבל תמונה ברורה של מידת שביעות הרצון ואפקטיביות השימוש באותה משחה. חשוב גם לקחת בחשבון את המחיר. משחות שיניים מלבינות יכולות להשתנות משמעותית במחיר, אז קחו בחשבון את התקציב העומד לרשותכם, ובצעו השוואת מחירים.

 

יש לזכור כי משחת השיניים היקרה ביותר אינה בהכרח הטובה ביותר. לבסוף, התייעצו עם רופא השיניים שלכם לקבלת המלצות מותאמות אישית. רופא השיניים מכיר את ההיסטוריה הדנטלית שלכם ויכול לספק הנחיות לגבי משחת שיניים מלבינה שתתאים ביותר לצרכים הספציפיים שלכם. ייתכן שהרופא גם יוכל להמליץ על משחת שיניים מלבינה הזמינה לרכישה רק דרך רופאי השיניים עצמם. 

 

השוק המקוון של משחות שיניים מלבינות

 

בעידן הדיגיטלי של היום, השוק המקוון מציע שפע של אפשרויות בכל הנוגע לרכישת משחות שיניים מלבינות. בכמה לחיצות בלבד, הצרכנים יכולים להגיע למגוון רחב של מוצרים ממותגים שונים ולהשוות מחירים, רכיבים וסקירות של לקוחות. כך, ניתן לרכוש בקלות משחות שיניים מלבינות שלא הכרח זמינות במדפי החנויות המקומיות.



אתרי אונליין לרכישת מוצרי פארם ומשחות שיניים מספקים תיאורים מפורטים, המאפשרים לצרכנים להבין את התכונות והיתרונות של משחות שיניים מלבינות שונות. בנוסף, אתרים רבים מציעים דירוגים וסקירות של לקוחות, ומעניקים לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי רמות האפקטיביות ושביעות הרצון של הקהל ביחס לכל משחת שיניים מלבינה ספציפית. הדבר בהחלט מסייע לכם לקבל החלטה מושכלת, ולבחור את משחת השיניים המלבינה המתאימה ביותר לצרכים האישיים שלכם. 

 

יתרה מכך, השוק המקוון מציע לרוב הנחות ומבצעים, המאפשרים למצוא משחות שיניים מלבינות איכותיות במחירים נוחים לכיס. אתרי אינטרנט רבים מספקים גם חבילות מוצרים או אפשרויות מנוי, וכך תוכלו להנות מנוחות אספקה קבועה של משחת השיניים המלבינה המועדפת עליהם.



חשוב כמובן לנקוט משנה זהירות ולבדוק את אמינות המוכרים המקוונים. חפש אתרים ידועים, וכאלו שיש לגביהם משובים חיוביים מלקוחות ושיטות תשלום מאובטחות. מומלץ גם לבדוק את תאריך התפוגה, את שיטת המשלוח ואת מדיניות ההחזרה, לפני ביצוע הרכישה.

המדע מאחורי משחות שיניים מלבינות: כיצד הן פועלות?

 

משחות שיניים מלבינות מבוססות לרוב על שימוש בחומרים פעילים, לצד חומרים שוחקים, בכדי לסייע בהסרת הכתמים שעל השיניים והבהרת הצבע שלהן. משחות שיניים אלו מכילות בדרך כלל חומרים שוחקים עדינים כגון סיליקה או סידן פחמתי, המסייעים לקרצף את הכתמים המופיעים במהלך הזמן כתוצאה ממזון שנדבק, משקאות וטבק.



בנוסף לחומרים שוחקים, משחות שיניים מלבינות רבות מכילות גם תרכובות כימיות כמו מי חמצן או קרבמיד חמצן. אלו פועלים לפירוק הקשרים המולקולריים של הכתמים, מלבינים ביעילות את השיניים ומביאים למראה לבן יותר. חשוב לציין שבמשחות שיניים אלו ריכוז חומרי ההלבנה נמוך בהרבה בהשוואה לטיפולי הלבנה מקצועיים במרפאת השיניים. מסיבה זו תוכלו להנות בהלבנה ביתית מתוצאות בטוחות והדרגתיות.



בכדי לשפר את אפקט ההלבנה, חלק ממשחות השיניים כוללות לעתים גם אנזימים או חומרי ליטוש שעוזרים עוד יותר להסרת הכתמים. אנזימים אלה מטרתם לפרק את החלבונים המצויים בשכבת בכתמים, מה שמקל על הסרתם במהלך הצחצוח. חומרי ליטוש לעומת זאת, מספקים פעולת ליטוש עדינה בכדי להחליק את משטחי השיניים ולשפר את הברק הכללי. חלק גדול ממשחות השיניים המלבינות מכילות פלואוריד, המסייע לחיזוק אמייל השן ומניעת חורים. הפלאוריד חשוב משום שחלק מחומרי ההלבנה יכולים להחליש זמנית את שכבת האמייל, מה שהופך את השיניים לרגישות יותר לעששת.



ראוי לציין כי בעוד שמשחות שיניים מלבינות יכולות להסיר ביעילות כתמים, ייתכן שהן לא יוכלו לשנות את הצבע הטבעי של השיניים או לטפל בשינויי צבע עמוקים יותר. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך בטיפולי הלבנה מקצועיים.

 

השוואת תפוחים לתפוזים: הבנת ההבדלים בין משחות שיניים מלבינות

 

משחות שיניים מלבינות מציעות בעיקרן הלבנה והסרת כתמים אך יחד עם זאת יש הבדלים מסוימים בין משחות השיניים הרבות שתמצאו על המדפים. חשוב להבין את ההבדלים העיקריים בין מוצרים אלה כדי לבחור את משחת השיניים המלבינה האידיאלית עבורכם.


כך, חשוב לקחת בחשבון הוא ריכוז החומרים הפעילים. כמה משחות שיניים מלבינות עשויות להכיל ריכוז גבוה יותר של חומרי הלבנה, בעוד שאחרות עשויות להכיל פחת חומרי הלבנה, אלא ריכוז גבוה יותר של חומרים שוחקי כתמים. מסיבה זו כדאי לקרוא את התווית והאותיות הקטנות שעל האריזה, וולבחור משחת שיניים המתאימה לצרכי ההלבנה הספציפיים שלכם.


היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רגישות השיניים והחניכיים. כמה משחות שיניים מלבינות פותחו במיוחד עבור מי שלהם שיניים רגישות, תוך שימוש בחומרים שוחקים עדינים יותר ובריכוזים נמוכים יותר של חומרי הלבנה. אם יש לכם חניכיים ושיניים רגישות, מומלץ לבחור במשחת שיניים המסומנת כמתאימה לבעלי רגישויות.


משחות שיניים מלבינות שונות מציעות טעמים ומרקמים שונים. יש מי שמעדיפים טעם מנטה, בעוד שאחרים עשויים למצוא אותו כחזק מדי. בנוסף, המרקם של משחת השיניים, בין אם מדובר בג'ל או משחה, יכול גם כן להשפיע על החוויה הכוללת של הצחצוח. שימו לב כי חשוב לקחת בחשבון את היתרונות הכוללים של משחת השיניים לבריאות הפה. חפשו משחות שיניים שלא רק מספקות הלבנה, אלא גם מציעות הגנה על חלל הפה, חיזוק האמייל ונשימה רעננה. כך תהנו מכל היתרונות במוצר אחד.


ואלמנט אחרון הוא המחיר. בעוד שחלק ממשחות השיניים המלבינות עשויות להיות יקרות יחסית, הרי שהן גם מציעות טכנולוגיית הלבנה מתקדמת יותר או יתרונות בריאותיים נוספים. יחד עם זאת, קיימות גם אפשרויות ידידותיות לתקציב שעדיין יכולות לספק תוצאות הלבנה יעילות, במידה והתקציב שלכם הוא לא גבוה. 

 

איזו משחת שיניים מלבינה מומלצת?

 

כאשר מדובר במשחות שיניים מלבינות באיכות גבוהה במיוחד, ישנם כמה מותגים שמספקים באופן עקבי תוצאות חיוביות יוצאות דופן. כל אחת ממשחות השיניים ברשימה שלפניכם היא משחת שיניים המומלצת על ידי אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים, וכזו שזכתה לביקורות חיוביות מהצרכנים. הנה לפניכם ארבע המלצות משחות שיניים מלבינות איכותיות:


1. משחת שיניים מלבינה מומלצת שתוכלו באמצעותה להשיג תוצאות מצויינות היא  Crest 3D White Luxe Glamorous White. מדובר במשחת שיניים הידועה בזכות הנוסחה המתקדמת שלה המסירה עד 95% מכתמי השיניים, תוך 3 ימים בלבד. היא מכילה מלבינים חלקיקי מיקרו המבריקים בעדינות את הכתמים, ומשאירה את השיניים שלכם בהירות וזוהרות. משחה זו גם מחזקת את שכבת האמייל ומספקת שכבת הגנה נוספת כנגד הופעת כתמים. 

 


2. משחת שיניים מלבינה קולגייט הנקראת Colgate Optic White Platinum היא משחה מלבינה בעוצמת פעולה גבוהה. משחה זו מספקת לכם אמון במותג מבטיח בעל שם עולמי בכל הקשור לטיפול בשיניים. משחת ה Optic White Platinum מכילה מי חמצן, המהווה חומר הלבנה עוצמתי במיוחד, כזה המסיר ביעילות כתמים קשים משכבת האמייל (השכבה העליונה המגנה על השן). משחת שיניים זו גם מספקת רעננות לאורך זמן, ומסייעת במניעת עששת.

 


3. משחת שיניים מלבינה עדינה של Sensodyne Pronamel מתאימה במיוחד למי שיש להם שיניים רגישות. כך, משחת השיניים Sensodyne Pronamel Gentle Whitening היא בחירה המתאימה במיוחד למי שיש להם חניכיים ושיניים רגישות. היא תוכננה במיוחד כך שתספק הגנה מפני שחיקה, והיא בעלת יכולת להסיר כתמים מבלי לגרום לרגישות. נוסף על כך, משחה זו מחזקת את שכבת האמייל, והתוצאה הסופית היא חיוך לבן ובריא יותר. 

 


4. משחת שיניים מלבינה Arm & Hammer AdvanceWhite  המבוססת על יתרונות הסודה לשתייה ומשחת השיניים הנוספת של אותו המותג Advance White Extreme Whitening Whitening מנצלת גם היא את סגולות הסודה לשתייה, בכדי להסיר בעדינות כתמים ולהבריק את שיניים לחיוך לבן יותר. המשחה מכילה פלואוריד הנלחם נגד עששת ומספקת טעם מנטה מרענן.

 

האם משחת השיניים המלבינה שלכם עושה את העבודה?

 

אחד ההיבטים המרכזיים במהלך השימוש במשחת שיניים מלבינה הוא היכולת לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ולקבוע אם היא מלבינה ביעילות את השיניים. בעוד שלמשחות שיניים מלבינות בדרך כלל לוקח זמן לספק תוצאות ניכרות, יש כמה דרכים להעריך אם משחת השיניים שבחרתם עושה את העבודה.


ראשית, חשוב לזכור שהשיניים של כל אחד שונות, וקצב ההלבנה עשוי להשתנות. יחד עם זאת, אתם יכולים לצלם תמונות של לפני ואחרי כאשר אתם מחייכים, וכך תוכלו לעקוב חזותית אחרי השינויים לאורך הזמן. תוכלו להשוות את גוון השיניים שלכם בתמונות ולחפש שינויי צבע או הבהרה.


דרך נוספת לעקוב אחר ההתקדמות  היא באמצעות שימוש בתנאי תאורה שונים. יש לעמוד מול המראה באור טבעי ולבדוק האם יש שינוי כלשהו בצבע השיניים. בנוסף, שימו לב כיצד השיניים שלכם מרגישות. האם הן חלקות ונקיות יותר? האם הן נראות בהירות יותר ובעלות מראה בהיר יותר?.


כדאי גם לציין ששמירה עלהיגיינת פה טובה לצד שימוש במשחת שיניים מלבינה יכולים לשפר את יעילות המוצר. צחצחו שיניים פעמיים ביום למשך שתי דקות לפחות, תוך שאתם מכסים במהלך הצחצוח את כל השיניים מכל הצדדים. השתמשו בחוט דנטלי מדי יום ובקרו אצל רופא השיניים שלכם לבדיקות שגרתיות.


אם אתם משתמשים במשחת שיניים מלבינה באופן עקבי כבר מספר שבועות ולא ראיתם שיפור ניכר, אולי כדאי לשקול לנסות משחת שיניים מלבינה אחרת, או להתייעץ עם רופא שיניים. הרופא יספק לכם הכוונה והמלצות על אפשרויות הלבנה חלופיות כמו למשל טיפולי הלבנה מקצועיים או מגשי הלבנה בהתאמה אישית.

דר דורון אבניאלי רופא שיניים
ד"ר דורון אבניאלי
מרכז השתלות שיניים

מנהל פורום רופאי שיניים

ד"ר דורון אבניאלי בוגר אוניברסיטת תל- אביב בשנת 1976. רופא שיניים בוגר הדסה ירושלים בשנת 1985 . מנתח פה ולסת, לאחר ארבע שנות עבודה במחלקת פה ולסת בבית החולים "איכילוב". בעל ניסיון עשיר בהשתלות, ניתוחי פה ולסת ושיקום הפה, חבר הנהלת העמותה הישראלית.

מידע נוסף על מנהל הפורום