מברשות שיניים חשמליות חוללו מהפכה להגיינת הפה, כשהן מציעות דרך יעילה יותר לניקוי השיניים. שלא כמו מברשות שיניים ידניות מסורתיות, מברשות שיניים חשמליות מצוידות בתכונות מתקדמות.

כך, אחד ההבדלים העיקריים טמון בתנועת הזיפים. בעוד שמברשות שיניים ידניות מסתמכות אך ורק על תנועת הידיים שלנו, מברשות שיניים חשמליות משתמשות בטכנולוגיה של נדנוד, סיבוב או קול, בכדי לספק אפשרות ניקוי יסודית יותר. הטכנולוגיה מבטיחה להגיע לכל משטח של שן קיימת ולנקות ביסודיות, גם באזורים שקשה להגיע אליהם.

תכונה נוספת המייחדת מברשת חשמלית היא הטיימר המובנה. למברשות שיניים חשמליות רבות יש טיימר בן שתי דקות המנחה את המשתמשים לצחצח במשך הזמן המומלץ שנקבע על ידי רופאי שיניים. הדבר עוזר להבטיח שאנחנו מצחצחים שיניים במשך פרק זמן אופטימלי. בנוסף לכך, לכמה מברשות שיניים חשמליות יש טיימרים חכמים המנחים לעבור לרביע אחר של הפה כל 30 שניות, מה שמבטיח ניקוי אחיד ומקיף.

מברשות שיניים חשמליות מציעות גם מצבי צחצוח שונים, העונים על הצרכים וההעדפות האישיות. מצבים אלה יכולים לכלול רגישות, הלבנה, טיפול בחניכיים או ניקוי עמוק. כל מצב מתאים את תנועת הזיפים ועוצמתם – בכדי להתמקד בבעיות שיניים ספציפיות. הרבגוניות הזו מאפשרת לבצע התאמה אישית של חווית הצחצוח.

יתר על כן, מברשות שיניים חשמליות מגיעות לרוב עם חיישני לחץ המתריעים למשתמשים כאשר הם מפעילים יותר מדי כוח בזמן הצחצוח עצמו. הדבר יעיל במיוחד עבור מי שיש להם חניכיים רגישות או נטייה לצחצח בצורה אגרסיבית מדי, שכן זה עוזר למנוע נזק לחניכיים ושחיקת אמייל. חיישני הלחץ משמשים תזכורת עדינה לשמירה על טכניקת צחצוח נכונה, ובסופו של דבר מקדמים בריאות פה משופרת.
מברשת שיניים חשמלית

 

מדוע לשדרג למברשת שיניים חשמלית?

 

שדרוג למברשת שיניים חשמלית יכול לספק יתרונות רבים. ראשית, הטכנולוגיה המתקדמת של מברשות שיניים חשמליות מבטיחה ניקוי יסודי ועקבי יותר. התנועות הסיבוביות והקוליות של הזיפים מספקות גישה לניקוי אזורים שהצחצוח הידני עלול לפספס, הן מאפשרות להסיר באופן מיטבי יותר את רובד החיידקים, ולהפחית סיכון להופעת חורים בשיניים ומחלות חניכיים.

שנית, ברוב מברשות השיניים החשמליות קיימים טיימרים המעודדים טכניקת צחצוח נכונה. הטיימר המומלץ של שתי דקות מבטיח שתצחצחו במשך פרק הזמן האופטימל. בנוסף, טיימרים הפועלים לפי מרווחי זמן מנחים לצחצח לפי חלוקה של ארבע רבעים של הפה, מה שמבטיח ניקוי עקבי ונכון. תכונה זו מועילה במיוחד עבור מי שנוטים לצחצח מהר מדי.

יתרון נוסף, שלישי במספר,  של מברשות שיניים חשמליות הוא מגוון מצבי הצחצוח הקיימים. בין אם יש לכם שיניים רגישות או שאתם רוצים להתמקד בהלבנה, יש למברשת השיניים החשמלית מצב פעולה מתאים שיענה על הצורך הספציפי שלכם. מצבים אלה מתאימים את תנועת הזיפים ועוצמתם, ומספקים חווית ניקוי אישית.

 

כאשר ישנן מגבלות תנועתיות בגפיים למשל, הרי מברשת שיניים חשמלית יכולה להיות קריטית לשימוש ומאוד מועילה. התנועות האוטומטיות של הזיפים מפחיתות את המאמץ הנדרש לצחצוח יעיל, ומקלות על אלו עם דלקת פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית (תסמונת מנהרת שורש כף היד), לצד מצבים רפואיים אחרים.

לבסוף, השקעה במברשת שיניים חשמלית יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך. בעוד שהעלות הראשונית עשויה להיות גבוהה, לעומת מחיר המדף של מברשת שיניים ידנית, הרי שמברשות שיניים חשמליות נועדו להחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר. עם טיפול נאות והחלפה קבועה של ראשי מברשת, תהנו מביצועים עקביים של צחצוח ולטווח ארוך. הדבר לא רק חוסך רכישה של מברשות שיניים אלא גם מפחית ביקורים אצל רופא השיניים, וטיפולי שיניים שונים שהעלות שלהם עשויה להגיע לסכומים גבוהים. 

בחירת מברשת השיניים החשמלית המושלמת: מה כדאי?

 

בבואנו לבחור את מברשת השיניים החשמלית המושלמת, יש מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון. בראש ובראשונה, חשוב לחפש מברשת שיניים עם מותג בעל מוניטין. למותגים ידועים יש לרוב רקורד של ייצור מוצרי טיפוח פה אמינים ואיכותיים. כך יש לכם שקט נפשי בידיעה שאתם משקיעים ברכישת מברשת שיניים שנבדקה ומקבלת אמון של צרכנים רבים.

בנוסף, יש לבחון בדגם הספציפי שתרצו לרכוש את מצבי הצחצוח ורמות העוצמה שמציעה מברשת השיניים החשמלית של אותו דגם. חפשו מברשת שיניים המציעה מגוון מצבים. למשל, אם יש לכם שיניים או חניכיים רגישות, חפשו מברשת שיניים בעלת מצב עדין, כזו שתספק חווית צחצוח מיטבית. דרגות עוצמה מתכווננות מאפשרות לכם להתאים אישית את עוצמת הצחצוח בהתאם לצורך שלכם.

חיי הסוללה של מברשת השיניים החשמלית הם היבט נוסף שחשוב לקחת בחשבון. מברשת שיניים עם סוללה עמידה תבטיח שלא תצטרכו לדאוג לטעינה כל הזמן. חפשו מברשת שיניים חשמלית המציעה חיי סוללה נאותים, כאשר ניתן להשתמש במברשת בטעינה אחת במשך כשבועיים ימים. הדבר יבטיח שתוכלו לקחת איתכם את מברשת השיניים לטיולים, ללא צורך בטעינה תכופה.

בדקו האם מברשת השיניים החשמלית מציעה גם תכונות נוספות כגון חיישן לחץ. חיישן כזה יכול להתריע אם מופעל כוח רב מדי בזמן הצחצוח, ולכן מסייע להגן על החניכיים מפני נזק אפשרי אגב פעולת הצחצוח. מברשות שיניים מסוימות מגיעות גם חיבור בלוטות' ואפליקציות נלוות לקבלת משוב בזמן אמת ומעקב אחר הרגלי הצחצוח.

ונקודה נוספת וחשובה, היא בכל הקשור לראשי החלפה למברשת.  יש לבדוק את הזמינות והעלות של ראשי מברשת חלופיים. חשוב לבחור במברשת שיניים חשמלית בעלת ראשי מברשת הזמינים לרכישה במגוון חנויות (פיזיות ואונליין), ובמחיר סביר. החלפה קבועה של ראשי מברשת היא חיונית בכדי לשמור על היגיינה ולהבטיח ביצועים מיטביים.
מברשת שיניים חשמלית

 

מברשת השיניים החשמלית היא לא מותרות, היא הכרח – דגמים מומלצים למבוגרים

 

בכל הנוגע לשמירה על היגיינת פה מיטבית, מברשת שיניים חשמלית היא כבר לא רק פריט מותרות – היא הכרח. הטכנולוגיה והתכונות המתקדמות שמציעות מברשות שיניים חשמליות הוכחו כיעילות ביותר בהסרת רובד חיידקים, הפחתת דלקות חניכיים, ושיפור בריאות הפה הכללית. להלן שני דגמים של מברשת שיניים חשמלית מומלצת למבוגרים, עם ביקורות חיוביות.

 

  1. Sonicare DiamondClean:
    מברשת שיניים חשמלית מהשורה הראשונה המשלבת עיצוב אלגנטי עם ביצועים רבי עוצמה. תנודות הקול בתדר הגבוה יוצרות תנועות מיקרו עדינות המסירות פלאק ביעילות ומספקות חווית ניקוי יסודית. מברשת DiamondClean מציעה מצבי צחצוח מרובים, כולל מצב רגיש לבעלי שיניים וחניכיים רגישות. בנוסף, המברשת מגיעה עם טיימר מובנה בכדי להבטיח צחצוח למשך שתי הדקות המומלצות. עם חיי הסוללה הארוכים וראשי המברשת הקלים להחלפה, עם Sonicare DiamondClean תהנו מחוויית צמצוח מעולה, כאשר זו הפכה להיות בחירה פופולרית בקרב מבוגרים המחפשים מברשת שיניים חשמלית מובחרת.
  2. Oral-B Pro 7000 SmartSeries:
    ה-Oral-B Pro 7000 היא מברשת שיניים חשמלית של מותג אורל בי הפופולרי, והיא עשירה בתכונות המציעה ביצועי ניקוי יוצאי דופן. כך, הדגם המצויין מצויד בראש מברשת מסתובב ופועם, והוא יכול להסיר ביעילות את הפלאק ולספק ניקוי עמוק. דגם זה כולל גם חיבור בלוטות', המאפשרת חיבור לאפליקציית Oral-B בסמארטפון. האפליקציה מספקת משוב בזמן אמת על טכניקת הצחצוח של כל אחד, מציעה אימון מותאם אישית ועוקבת אחר הרגלי הצחצוח לאורך זמן. עם מצבי צחצוח מרובים וחיישן לחץ למניעת כוח מופרז, Oral-B Pro 7000 SmartSeries היא בחירה מצוינת למבוגרים, שיודעים להעריך טכנולוגיה מתקדמת.

 

מברשת שיניים חשמלית לילדים: האם זה שווה את ההשקעה?

 

הקניית הרגלי היגיינת פה נכונים לילדים מגיל צעיר היא חיונית לבריאות השיניים. מברשות שיניים חשמליות שתוכננו במיוחד עבור ילדים הן בעלות ערך רב. בעוד שמברשות שיניים ידניות יכולות לעשות את העבודה, הרי שמברשות שיניים חשמליות מציעות מספר יתרונות שהופכות אותן לאידיאליות מאוד עבור הילדים הקטנים שלכם.

ראשית, מברשת שיניים חשמלית לילדים מגיעה לרוב בעיצובים שונים וצבעוניים, עם דמויות אהובות או דוגמאות מדליקות. באופן זה ניתן להפוך את חווית הצחצוח למהנה יותר עבור הילדים, ולעודד אותם לצחצח באופן קבוע ולפרק הזמן המומלץ. החידוש של מברשת שיניים חשמלית יכול גם להפוך את החוויה  למרגשת עוד יותר עבור הילד, ולדרבן אותו לאמץ את ההרגל החשוב הזה של צחצוח שיניים נאות כבר מגיל צעיר. 

בכל הנוגע להתאמת המברשת לילדים, הרי שלמברשות שיניים חשמליות לילדים יש בדרך כלל ראשי מברשת קטנים יותר וזיפים רכים יותר. הדבר כמובן מועיל לילדים צעירים שעשויים להיות בעלי פיות רגישים ועדינים יותר. הרעידות העדינות של מברשת שיניים חשמלית יכולות גם לספק ניקוי יסודי יותר, ולהגיע לאזורים שעלולים עבור הילד להיות קשים לניקוי ידני.

כדאי גם לדעת שמברשות שיניים חשמליות רבות לילדים מגיעות עם טיימרים מובנים או רמזים מוזיקליים המציינים מתי מסתיים זמן הצחצוח המומלץ. זו תכונה המאפשרת ללמד את הילדים על חשיבות הצחצוח למשך הזמן המתאים. לחלק מהדגמים יש אפילו אפליקציות או משחקים אינטראקטיביים שמעסיקים ילדים והופכים את הצחצוח לפעילות אינטראקטיבית וחינוכית.

בעוד שמברשות שיניים חשמליות לילדים עשויות להיות יקרות יותר במחיר המדף שלהן, בהשוואה למברשות שיניים ידניות – הרי שהיתרונות ארוכי הטווח שהן מציעות עולים על ההשקעה הראשונית. באמצעות קידום הרגלי היגיינת פה טובים, הפחתת הצטברות פלאק והנגשת הצחצוח למהנה יותר עבור ילדים, מברשות שיניים חשמליות יכולות לתרום לבריאות השיניים הכללית שלהם, ולהקנות להם הרגלי צחצוח נכונים לכל החיים. 

כיצד לשמור על מברשת השיניים החשמלית לטווח ארוך

תחזוקה נכונה חיונית להבטחת אורך החיים והיעילות של מברשת השיניים החשמלית שלכם. עם ביצוע של מספר שלבים פשוטים, תוכלו לשמור על מברשת השיניים החשמלית שלכם לשימוש אופטימלי, למשך זמן ארוך יותר.

כך, לאחר כל שימוש חשוב לשטוף את ראש המברשת היטב. זה עוזר להסיר את כל השאריות של משחת שיניים, רוק או פסולת שהצטברה במהלך הצחצוח. שטפו בעדינות את ראש המברשת תחת מים זורמים, ובדקו שכל השאריות נשטפות.

בנוסף, אחת לשבוע מומלץ לנקות את ראש המברשת בצורה יסודית יותר. ניתן לעשות זאת על ידי הסרת ראש המברשת מהידית, והשרייתו בתערובת של מים חמימים וסבון אנטיבקטריאלי עדין. לאחר מספר דקות, שטפו את ראש המברשת ביסודיות תחת מים זורמים, ואפשרו לו להתייבש באוויר לפני השימוש הבא.

היבט חשוב נוסף בשמירה על מברשת השיניים החשמלית הוא החלפת ראש המברשת באופן קבוע. עם הזמן, הזיפים על ראש המברשת נשחקים, ולכן הם פחות יעילים בניקוי השיניים. רוב היצרנים ממליצים להחליף את ראש המברשת כל שלושה עד ארבעה חודשים, או מוקדם יותר אם הזיפים מתקלפים או שחוקים.

בנוסף לפעולות הללו, חיוני לאחסן את מברשת השיניים החשמלית כראוי. לאחר כל שימוש, הקפידו לאחסן את המברשת במצב זקוף, בכדי לאפשר לראש המברשת להתייבש לחלוטין. הימנעו מאחסון במיכל סגור או מכיסוי של המברשת, שעלול לייצר סביבה לחה המעודדת צמיחת חיידקים.

הטכנולוגיה שמאחורי מברשות שיניים חשמליות

 

מברשות שיניים חשמליות עשו כברת דרך במונחים של טכנולוגיה וחדשנות. כדי להבין באמת את ההתקדמות שנעשתה, בואו נסתכל מקרוב על הטכנולוגיה שמאחורי הדבר. כך, אחד המאפיינים המרכזיים של מברשות שיניים חשמליות הוא ראש המברשת המתנדנד או המסתובב. טכנולוגיה זו מאפשרת לראש המברשת לנוע קדימה ואחורה ולהסתובב, על מנת להסיר ביעילות רובד חיידקים ופסולת מהשיניים. תנועת ראש המברשת מחקה את התנועה של צחצוח ידני, תוך מהירות ודיוק גבוהים יותר.

מברשות שיניים חשמליות רבות מגיעות עם חיישני לחץ. חיישנים אלו עוזרים למנוע צחצוח יתר, באמצעות מתן התראה כאשר מופעל לחץ רב מדי. הדבר מועיל במיוחד לבעלי חניכיים רגישות או לילדים שעלולים להיות בעלי נטייה לצחצוח נמרץ יתר על המידה.

תכונה טכנית בולטת נוספת הקיימת בחלק ממברשות השיניים החשמליות היא הטיימרים. טיימרים אלו מסייעים להבטיח צחצוח במשך שתי הדקות המומלצות. דגמים מסוימים אפילו מחלקים את הפה לרבעים, ומאותתים מתי לעבור למקטע הבא, לצורך צחצוח מאוזן.

ותכונה נוספת, הקיימת בכמה מברשות שיניים חשמליות היא קישוריות חכמה. ניתן לסנכרן מברשות שיניים חשמליות (חלק מהדגמים) עם אפליקציות לסמארטפון או לחבר לבלוטות', בכדי לספק משוב בזמן אמת. טכנולוגיה זו מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר הרגלי הצחצוח שלהם, לקבל תזכורות מתי להחליף ראשי מברשת, כמו גם קבלת מסרים וטיפים ישירות מרופא השיניים.

דר דורון אבניאלי רופא שיניים
ד"ר דורון אבניאלי
מרכז השתלות שיניים

מנהל פורום רופאי שיניים

ד"ר דורון אבניאלי בוגר אוניברסיטת תל- אביב בשנת 1976. רופא שיניים בוגר הדסה ירושלים בשנת 1985 . מנתח פה ולסת, לאחר ארבע שנות עבודה במחלקת פה ולסת בבית החולים "איכילוב". בעל ניסיון עשיר בהשתלות, ניתוחי פה ולסת ושיקום הפה, חבר הנהלת העמותה הישראלית.

מידע נוסף על מנהל הפורום

שאלות גולשים מהפורום בנושא מברשת שיניים חשמלית

המלצה על מברשת שיניים חשמלית רכה

שלום.רציתי לדעת האם קיימת מברשת חשמלית רכה שתתאים לשיניים רגישות

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 03/02/2016
יש היום הרבה פרסומות על מכשיר לפוליש ביתי לשינים

היי, יש לי שיניים יחסית לבנות אבל תמיד רוצה יותר.. ראיתי שיש היום הרבה פרסומות למכשיר לפוליש לשיניים משהו עם זרם מיים חזק ומברשת שיניים חשמלית מכירים את זה? האם זה טוב לשיניים או שיכול לעשות נזק?...

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 20/09/2018