במסגרת טיפולי השיניים האישיים עבור בריאות השיניים, לקוחות רבים זקוקים להתקנה של כתר חרסינה. לכתר יש תפקיד מהותי עבור שיקומם ושימורם של השיניים הרלוונטיות. 

תפקידו של כתר בשיניים 

 

כתר בשיניים הוא כיסוי בצורה של כתר אשר מותקנים על שיניים בעייתיות כיוון שהן פגומות, חומר השן שבהן הוא מועט, או שהן עברו טיפולים שונים כמו סתימות וטיפולי שורש מורכבים. בדרך זו מעניק רופא השיניים מעטפת לשיניים הללו בצורה של הגנה ושל כיסוי כך שהפגמים אינם נראים לעין ובמקביל לכך הוא משמר את המעט שנותר מתוך חומר השן. בזכות הכתר השן נראית כמו כל השיניים האחרות מבחינת צבע וצורה. מעבר לכך היא מאפשרת ללקוח להפעיל את שיניו באופן נורמטיבי וללא כל חשש מגרימת נזק.

 

כתרים הן אופציה מובילה לאחר ביצוע טיפולי שורש כיוון שלאחר הוצאת העצב קיימת סבירות גבוהה שחומר השן יישבר או ייסדק בעת אכילה ולכן המגמה היא להגן או לשחזר את השן באמצעות כתר ייעודי לכך. קיימים כמה סוגים של כתרים, כמו כתרי מתכת, זרקוניה או חרסינה. 

 

החלטה על הכתר המתאים ביותר 

 

רופא השיניים המיומן בוחן את מצב שיניו של כל לקוח ובהתאם לכך הוא מעניק לו הסבר על האופציות הקיימות בתחום הכתרים, כתר חרסינה, כתר זרקוניה ואפשרויות נוספות. לכל אחד מסוגי הכתרים קיימים יתרונות וגם חסרונות הקשורים לטיב החומר, להתאמה שלו לפה ולעלויות הכספיות. כל לקוח מקבל בסופו של דבר החלטה על האופציה המועדפת עבורו לכיסוי שיניים רגישות ושיניים שיש בהן פגמים מהעבר. 

 

בהתאם להחלטה זו, רופא השיניים יבצע את המדידות המדויקות ויזמין במעבדה את הכתר או הכתרים הנדרשים. נושא המדידה הוא אקוטי וזאת כדי שהמרווחים בין השיניים יישמרו, לא יראו את השוליים של הכתר וכך ההתאמה תהיה מיטבית והלקוח לא יחוש כאב או שפשוף בכל פעם שהוא מפעיל את שיניו. 

 

בעת הלבשת הכתר רופא השיניים מבצע השחזה באמצעות מכשור מתקדם – בסריקה אינטרה אוראלית או לחלופין באמצעות מכשיר ההשחזה. 

 

כתר חרסינה מחיר

 

היתרונות של כתרי חרסינה 

 

לקוחות רבים מעדיפים להתקין כתרים מחרסינה וזאת כיוון שהם מעניקים מראה טבעי לשיניים וכך התחושה היא נעימה מאד. כתרים מחרסינה אינם מסגירים את העובדה שהותקנו בפה כתרים וזאת לעומת האופציות של מתכת או של זהב שהן בולטות. 

 

עלויות של כתר חרסינה 

 

בתחשיב של עלויות שיקום הפה, העלות של כל כתר חרסינה נעה בין 5,500 – 2,800 ₪ נכון לשנת 2024. רופא השיניים מעניק לכל לקוח עלויות מדויקות וזאת בהתאם לצורך הספציפי ולמיקומה של השן הבעייתית. אם לדוגמה מדובר בשן הממוקמת בנקודות העמוקות ביותר בחלל הפה והגישה היא קשה, העלויות יהיו גבוהות יותר מהתקנת כתר בשיניים הממוקמות בעמדה שהיא נוחה לעבודה. 

 

כתר בשן קדמית מחיר – טווח המחירים של כתר חרסינה או זירקוניה נע בין   7,000-5,000 ₪ . השיניים הקדמיות הן אלו שנראות מיד לעין כאשר אדם פותח את פיו ומחייך או אוכל ולכן ההקפדה על התקנת הכתר במיקום זה היא משמעותית ביותר, כדי ליצור אסתטיקה מושלמת. זו הסיבה שיש לכך עבודת הכנה מהותית במעבדה ועבודת התקנה ארוכה של רופא השיניים והדבר מתבטא בעלות הגבוהה יותר. 

 

החלפת כתר בשן 

 

החלפת כתר בשן מחיר אם מדובר בכתר חרסינה מאוחה למתכת כ – 2,000 ₪. 

כתר חרסינה מאוחה למתכת חצי אצילה כ – 3,300 ₪

כתר חרסינה מאוחה לזירקוניה כ – 4,400 ₪

כתר חרסינה ללא מתכת כ – 5,000 ₪

 

העלויות הללו כוללות את עבודת הכנה במעבדה, השחזה של השן, ביצוע כתר זמני, תיאום של השלד הקבוע וגם ההתקנה בפועל של הכתר הקבוע.

 

כתר בהדפסה דיגיטלית

 

החדשנות והקידמה מגיעות לתחומים רבים בחיינו וגם לרפואת השיניים. לאחרונה החלו רופאי השיניים לעסוק גם בהתקנה של כתר בהדפסה דיגיטלית. מדובר בכתר בעל ממדים מדויקים ביותר כיוון שהתכנון שלו מתבצע באמצעות סריקה של חלל הפה ושל השיניים על ידי מצלמה ייעודית שהיא יוצאת דופן ביכולותיה. מצלמה זו מבצעת צילום נפרד לכל אחת מהשיניים ובהתאם לכך מתבצע ייצור הכתר לכל אחת מהשיניים האלו. 

 

המחיר של כתר חרסינה בהדפסה דיגיטלית הוא גבוה יותר ממחירו של כתר רגיל וזאת לאור השימוש באמצעים דיגיטליים מתקדמים. 

 

כתר חרסינה מחיר

 

התקנה של כתר זמני

 

יש מקרים שבהם בתהליך הטיפול יתקין רופא השיניים כתר זמני אשר יישאר על השן לאורך פרק זמן מסוים. כתר זה עשוי ממתכת אל חלד או מחומר אקריליק והוא מהווה פתרון זמני עד ההתקנה של הכתר הקבוע. באמצעות כתר זה האדם אינו מוגבל בפעולות היום יומיות שלו במהלך תקופת ביניים זו.

 

השתלת שיניים 

 

לקוחות רבים זקוקים לניתוח השתלת שיניים כדי להעניק מראה יפהפה ובריא לחלל הפה שלהם. במציאות העכשווית הבחירה המיטבית היא השתלה ממוחשבת אשר מתבצעת תוך שימוש בהדמיה on line  לאורכו של כל התהליך. כך רופא השיניים רואה באופן מדויק את המיקומים ואת הפעולות שהוא מבצע ובהתאם לכך הוא מבצע את השינויים הנדרשים כדי שהניתוח יהיה מושלם.

 

לעיתים קודם להליך ההשתלה ניתוח של הרמת סינוס אם קיימת בעיה שעלולה להפריע בעתיד הן לשיניים והן לנשימה ורק לאחר ניתוח זה אפשר לבצע את תהליך השתלת השיניים כראוי.

 

כתר חרסינה 

 

בקרב רופאי השיניים כתר חרסינה הוא האופציה המובילה בעת שיקום וגם בעת שחזור שיניים. הכתרים עשויים מחרסינה בטיב גבוה מאד שהיא ייעודית ומתאימה לחלל הפה. מעבר לכך יש לכתרים האלו מראה טבעי ומרהיב ולכן הן אידאליות עבור השיניים הקדמיות כדי לא ליצור מראה שונה של אחת השיניים מהשיניים האחרות בשורה הקדמית. הדבר משפיע רבות על התחושה הנעימה של הלקוח ועל רמה אסתטית גבוהה. 

 

רופא השיניים אשר מעביר את ההזמנה הרלוונטית של כתרי החרסינה למעבדת השיניים, בוחר את הגוון המדויק של השיניים הקיימות שיהיה זהה גם בכתר ובדרך זו הוא יוצר מראה אחיד ומושלם. אם התוצאה הסופית אינה זהה ויש לשפר זאת בטון אחד או בכמה טונים של גוונים, הכתרים יוחזרו למעבדה לצורך ביצוע התיקון הנדרש ורק לאחר מכן תתבצע ההתקנה בפועל.

 

כל רופא שיניים בוחן את הכתר על כל רבדיו ורק לאחר שהוא מרוצה מהתוצאה הסופית הוא יתאם עם הלקוח את מועד ההתקנה כך שהכול יהיה לשביעות רצונו המלאה. 

 

כתרי זרקוניה 

 

מעבר לכתרי החרסינה המעולים, יש אפשרות לבצע השתלת שיניים או פעילות שיקום הפה באמצעות כתרי זרקוניה. מדובר בכתרים איכותיים ביותר אשר יש בהם כמה וכמה יתרונות כמו לדוגמה:

 

  • סף הסיבולת של כתר זה הוא גבוה מאד ולכן הלקוח ייהנה ממנו לאורך שנים רבות.
  • כתר זרקוניה מעניק רמה גבוהה של אסתטיקה והלקוחות חשים שהמראה שלהם הוא מושלם. 
  • כתר זה מעניק הגנה מיטבית על עצם השן הקיימת, מעל טיפולי שורש, סתימות, או שיניים שנעקרו. 

 

ההחלטה אם לבחור בכתר חרסינה או בכתר זרקוניה תלויה במצבו של חלל הפה וההמלצה המקצועית של רופא השיניים. מתוך הניסיון רב השנים שלו הוא ימליץ בפני הלקוח על אחת האופציות שהיא לדעתו הנכונה ביותר. קיים הבדל גם בעלויות ולכן הלקוח הוא זה שמחליט על האפשרות המתאימה לו גם מבחינה תקציבית. 

דר דורון אבניאלי רופא שיניים
ד"ר דורון אבניאלי
מרכז השתלות שיניים

מנהל פורום רופאי שיניים

ד"ר דורון אבניאלי בוגר אוניברסיטת תל- אביב בשנת 1976. רופא שיניים בוגר הדסה ירושלים בשנת 1985 . מנתח פה ולסת, לאחר ארבע שנות עבודה במחלקת פה ולסת בבית החולים "איכילוב". בעל ניסיון עשיר בהשתלות, ניתוחי פה ולסת ושיקום הפה, חבר הנהלת העמותה הישראלית.

שאלות גולשים מהפורום בנושא כתר חרסינה מחיר

סוגי כתרים

באיזה סוג של כתר כדאי לבחור לשן אחורית? חרסינה מאוחה למתכת או זירקוניה? אין הבדל משמעותי במחיר, בהצעה שקיבלתי. במה כדאי לבחור?

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 16/02/2023
שאלה על השתלת שיניים

קיבלתי הצעת מחיר עבור השתלת שיניים ביום אחד ורשום לי על כל שתל שעליי לשלם עבור: שתל מבנה לשתל כתר אקריל מבושל זמנית כתר חרסינה הגיוני? למה גם שתל וגם כתר?

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 16/03/2017
טיפול שורש

אחרי כאבים שלא פסקו לאחר סתימה, הוחלט על טיפול שורש, האם עלות של 4600 לטיפול שורש הינה מחיר סביר? מדובר על שן עם 3 תעלות לטיפול, כתר חרסינה מתכת ומבנה לאחר טיפול שורש. איך ניתן לדעת האם כל אלו...

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 27/09/2016