חיוך המגלה פה מלא בשיניים מסודרות זו לצד זו כשהן לבנות, צחורות ובריאות הוא משאת נפשם של ישראלים רבים. זו הסיבה שהם מטפלים כבר מגיל צעיר בכל מה שקשור לבריאות השיניים. 

חיוך המגלה פה מלא בשיניים מסודרות זו לצד זו כשהן לבנות, צחורות ובריאות הוא משאת נפשם של ישראלים רבים. זו הסיבה שהם מטפלים כבר מגיל צעיר בכל מה שקשור לבריאות השיניים. 

 

השתלת שיניים בשיטות עכשוויות 

 

בגיל מבוגר ולאחר שהשיניים מילאו תפקיד מהותי לאורך שנים, יש לא אחת כשלים שונים המצריכים ביצוע השתלת שיניים. תהליך זה עבר מהפך משמעותי בשנים האחרונות והדרך אל האושר היא כעת קצרה יחסית והרבה יותר מקצועית ומיומנת. 

 

השיטה המתקדמת ביותר היא השתלת שיניים ממוחשבת שבה משתמש רופא השיניים בטכנולוגיות חדשניות כדי לבצע את השתלת השיניים בפועל. כל צעד שהוא עושה מתבצע בשילוב הדמיה מתוחכמת ומדויקת וזאת כדי לוודא שהפעולה שהוא עומד לבצע היא אכן הנכונה ביותר ובמיקום המותאם לכך. המדדים הרלוונטיים בביצוע מהלכים אלו הם מיקומה של תעלת העצב, הרוחב והגובה שלה, רמת הצפיפות של כל עצם שן ועוד. 

 

השתלת שיניים בזאלית 

 

ברוב המקרים השתלת שיניים מתבצעת תוך תמיכה של עצם השן. אך יש מקרים שללקוחות כבר אין עצם שן בשיניים מסוימות, הדבר נובע מכך שהעצם נספגה לאור חוסר טיפול בפה לאורך שנים, עקירות של שיניים או מחלות חניכיים שונות. לכן הלקוחות האלו אינם מסוגלים לעבור את התהליך הנורמטיבי של השתלת שיניים אלא רק באמצעות שיטת השתלת שיניים בזאלית. 

 

הקושי של השן החדשה להיות יציבה כאשר אין לה בסיס תומך מוביל לכך שמבצעים תהליך זה באמצעות הברגת בורג ייעודי לתוך הבסיס שנותר מעצם הלסת. מדובר בשיטה ייחודית ומורכבת ולכן רק רופאי שיניים שהם מומחים בנישה זו ולמדו זאת לאורך חמש שנים, יבצעו השתלות בזאליות.

 

החסרונות של השתלת שיניים בזאלית

 

לאחר ביצוע השתלת שיניים בזאלית עלולות להופיע תופעות לוואי כמו כאבים, נפיחות משמעותית ביותר אשר מתחילה להתפוגג רק לאחר כשלושה ימים, שטפי עור כהים שחולפים רק לאחר כשבועיים שלושה, דימום ואף קושי בפעולות בסיסיות כמו פתיחת הפה. רופאי השיניים המומחים להשתלת שיניים בדרך זו מעניקים הכוונה למטופלים לגבי אופן ההתנהלות כמו נטילת משככי כאבים, כדורי אנטיביוטיקה, סוגי המזון הקרים והקלילים שאפשר לאכול ועוד. 

 

השתלת שיניים מחיר

 

הכאב לאחר השתלת השיניים

 

ניתוח השתלת שיניים הוא לא אחת ניתוח סבוך ומורכב ולכן יש לו השלכות בטווח הקצר והארוך. בשלב הראשון מטופלים רבים יחושו את הכאב לאחר השתלת שיניים. בהתאם לעוצמתם של הכאבים הם יקבלו המלצה מרופא השיניים על תרופה זו או אחרת שיש לה השפעה מהותית והיא מקלה על הכאבים. ברוב המקרים רמת הכאבים יורדת ככל שעובר הזמן ממועד הניתוח, עד שהם נעלמים לחלוטין. 

 

מהן שיניים תותבות?

 

אדם ששיניו אינן תקינות מגיע בדרך כלל לרופא שיניים מומחה, עובר סריקה של מצב השיניים ומקבל המלצה מקצועית לבצע השתלת שיניים או לחלופין להתקין שיניים תותבות. ההבדל הוא ששיניים תותבות הן התקן של שיניים חדשות אשר נבנה על השיניים הקיימות, על פי המבנה האישי של כל פה הכולל את הלסת והחניכיים שלו. התקן זה אינו מקובע אלא יש אפשרות בכל עת לשלוף אותו לצורך ניקיון מאסיבי ולפני השינה.

 

במעבדה המקצועית מייצרים לכל לקוח שיניים תותבות בכל הפה, לחלק מהשיניים, ללסת התחתונה או העליונה בלבד. התקן זה עשוי לסייע ללקוח לפרק זמן קצר בין הטיפולים הכירורגים או כהתקן קבוע כדי למנוע השתלת שיניים. המבנה מיוצר בהתאמה מקסימלית ומדויקת וזאת לאחר בדיקה מעמיקה ביותר של רופא השיניים.

 

השתלת שיניים מחיר

 

מחירון השתלת שיניים:

 

מהות העבודה  עלות בש"ח 
שתל מתוצרת ישראל  4,500-2,500
שתל תוצרת חוץ 5,500-2,500
התקנה של מבנה על גבי השתל  1,600-700
מוט מתכת מחבר (דולדר בר)  5,500-3,500
שתל קצר (בייקון)  5,500-3,500
הרמת סינוס  15,000-5,000
השתלת עצם 5,000-3,000
השתלת חניכיים 8,000-4,000
השתלת שן קדמית  4,700-2,200
השתלת שן טוחנת 4,600-2,100
ניתוח השתלת שיניים בשיטת all on 4 65,000-35,000
השתלת שיניים ממוחשבת  65,000-35,000
השתלת שיניים של לסת אחת ביום אחד  65,000-35,000
שתלים דנטליים עבור לסת אחת – תחתונה או עליונה  50,000-20,000
השתלת שיניים בכל הפה  95,000-45,000
השתלה של שתלים זיגומטיים בכל הפה  95,000-50,000
כתר עבור כיסוי שתל המיוצר מחרסינה, זירקוניה או מתכת  3,000-2,000
מבנה עבור שתל מטיטניום או מזירקוניה  1,500-1,000
שתל בטיב גבוה  5,500-3,500

 

זוהי טבלה בסיסית של השתלת שיניים מחיר לשנת 2024, אך עם זאת יש הבדלים בין העלויות במרפאות השיניים וזאת עקב כמה סיבות:

 

  • רמת המומחיות של כל רופא שיניים, כמה שנים הוא למד, שנות הוותק שלו ועוד. בהתאם לכך כל מומחה קובע את המחירון שלו. לעיתים המחירון הוא זהה לטבלה זו ולעיתים יש סטיות כספיות לכאן או לכאן. 
  • מיקומה של מרפאת השיניים משפיע גם הוא על כלל העלויות. כשמדובר בקליניקה הממוקמת בעיר שהיא מרוחקת ממרכז הארץ המחירים יהיו נמוכים יותר וזאת כיוון שגם עלויות הפעלת הקליניקה הזו הן נמוכות, לעומת עלות השכרת הנכסים והאחזקה שלהם באזורים היקרים כמו צפון תל אביב, הרצליה וכו'. 
  • החומרים שבהם מתבצע שימוש במהלך השתלת השיניים. כמו לדוגמה אם השתלים האיכותיים הם ברמת הטיב הגבוהה ביותר או ברמה פחותה. כמו כן יש משמעות רבה לארץ הייצור של השתלים, השתלים המיוצרים בארצות הברית ובאירופה הם ברמת מחיר משתנה והם יקרים יותר מהשתלים המיוצרים בישראל. 
  • בחירת הסוג של המבנה עבור השיניים, יש כמה וכמה אופציות וכל רופא שיניים מעדיף על פי הניסיון שלו להשתמש בשתל טיטניום שהוא זול או לחלופין בשתל זירקוניה שהוא יקר יותר וגם איכותי יותר. 
  • החלטה דומה תהיה לגבי הכתרים, אם להתקין כתר ממתכת אצילה, חצי אצילה, זרקוניה, אלומיניום, חרסינה או כתר מאפשרויות קיימות אחרות. לכל אחת מהאופציות האלו יש שיטות התקנה משלהן וזאת תוך שימוש באביזרים נלווים המתאימים להרכב הכימי של חומר ייצור הכתר, כך זמן העבודה משתנה בפועל ועוד. בהתאם לכך נקבע המחיר הסופי של מהלכים אלו וזאת לאחר שהלקוח שומע את המלצותיו המקצועיות של רופא השיניים ואת העלויות השונות וכך הוא מקבל החלטה אישית לגבי המהלכים שיבוצעו בפיו התואמים את התקציב שלו. 
  • העלויות של מעבדות השיניים אשר בהן מבוצעות עבודות הכנה עבור השתלת השיניים. יש מרפאות שיניים שמעבירות את הפרויקטים האלו למעבדות חיצוניות, ויש גם מרפאות גדולות שבתוכן קיימות מעבדות שיניים שלהן וכך הלקוחות מקבלים שירות מהיר ויעיל והעלויות הן בהתאם לכך. 
  • לקוחות בוחרים אם לבצע טיפולים וניתוחים פשוטים או סבוכים באמצעות מרפאות השיניים של קופת חולים כמו מכבי, מאוחדת או כללית. לחלופין הם יכולים לבצע מהלך זה באמצעות מרפאה פרטית שהם קיבלו עליה המלצות מעולות וכך הם מרגישים שהם בידיים טובות והם סומכים על רופא השיניים המיומן ועל הצוות שלו. יש הבדל מהותי בעלויות בין הרפואה הפרטית שהיא יקרה יותר מול הרפואה הציבורית. 
  • יש כמה נושאים מהותיים לגבי המחירים הבסיסיים שחשוב לבדוק בכמה קליניקות מובילות לרפואת שיניים כבר בתחילת הדרך כמו לדוגמה: 
    • העלות של שתל ישראלי היא בין 4,500-2,500 ₪ ואם מדובר בשתל תוצרת חוץ העלות נעה בין 5,500-2,500 ₪. 
    • מחיר שתל מבנה וכתר נע בין 8,500-5,500 ₪ .
    • השתלת שיניים לסת עליונה מחיר  נע בין 50,000 – 20,000 ₪ . 
דר דורון אבניאלי רופא שיניים
ד"ר דורון אבניאלי
מרכז השתלות שיניים

מנהל פורום רופאי שיניים

ד"ר דורון אבניאלי בוגר אוניברסיטת תל- אביב בשנת 1976. רופא שיניים בוגר הדסה ירושלים בשנת 1985 . מנתח פה ולסת, לאחר ארבע שנות עבודה במחלקת פה ולסת בבית החולים "איכילוב". בעל ניסיון עשיר בהשתלות, ניתוחי פה ולסת ושיקום הפה, חבר הנהלת העמותה הישראלית.

שאלות גולשים מהפורום בנושא השתלת שיניים מחיר

שאלה על השתלת שיניים

קיבלתי הצעת מחיר עבור השתלת שיניים ביום אחד ורשום לי על כל שתל שעליי לשלם עבור: שתל מבנה לשתל כתר אקריל מבושל זמנית כתר חרסינה הגיוני? למה גם שתל וגם כתר?

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 16/03/2017
דר" סטולוביץ יהודה רופא גרוע בהשתלות

רציתי להזהיר גולשים שחושבים ללכת להשתלות  מרופא בשם סטולובץ יהודה ברח" בורלא תל אביב,אני הלכתי אליו לעבור השתלה של שני שתלים ועד עכשיו אני מקלל את הרגע שניכנסתי אליו, יכול להיות שהוא טוב...

הודעות בפורום פורום רופאי שיניים 26/12/2013